خرید ارزان کاشی لعابدار سنتی از تولید کننده اصلی

هنر ساخت کاشی و کاشی از زمان های قدیم رواج داشته است و به نوعی فرهنگ و هنر ایران زمین را بیان می کند. کشورمان ایران جزو کشورهایی است که در آن تولید انواع کاشی لعابدار سنتی با بهترین نقوش و مواد اولیه در حال انجام است. در کشورمان از دیرباز به کاشی کاری اهمیت زیادی داده می شده است. برای خرید ارزان کاشی لعابدار سنتی می توان به تولید کنندگان اصلی مراجعه کرد. در این نوع خرید به راحتی با تولید کننده وارد معامله می شوید و محصول را به میزان مورد نظر سفارش می دهید. در خرید مستقیم باعث حذف واسطه ها می شود که این امر هم به نفع خریداران و تولید کنندگان است.

خرید ارزان کاشی لعابدار سنتی از تولید کننده اصلی

آیا می دانید کاشی لعابدار چیست؟

آیا می دانید کاشی لعابدار چیست؟

وقتی واژه کاشی به کار گرفته می شود اغلب ذهن به سمت سرامیک کشیده می شود و این به خاطر رایج بودن سرامیک در معماری بناها است. کاشی را می توان در منازل برای تزیین آشپزخانه، رستوران، استخر، حمام و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کاشی انعطاف پذیری بالای در مقابل پارکت و سرامیک دارد. کاشی به خاطر داشت شیارها و اشکال و ابعاد و ضخامت های گوناگون پرداخت می شود. مقاومت در برابر رطوبت به خاطر داشتن لعاب باعث می شود که بیشتر مورد استفاده قرارگیرد.

آیا میدانید کاشی لعابدار چیست؟

اگر از جمله افرادی هستید که از موضوع اطلاعاتی در اختیار ندارید پس با ما همراه شوید‌. کاشی لعابدار همان کاشی است که لعاب بر روی آن نقش حفاظتی را ایفا می کند. لعابی که بر روی کاشی داده می شود جهت شکستگی و ترم برداشتن کاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از کاشی لعابدار قدمت طولانی دارد. اگر بخواهیم زمان دقیقی را برای آن بیان کنیم به حدود پنج هزار سال پیش باز می گردد. لعاب سبب می شود کاشی براق و درخشان سود و جلوه زیبایی را به مکان مورد نظر بدهد.

معماران قدیمی از کاشی لعابدار برای خلق نقش و نگارهای خاص با رنگ بندی زیبا و چشم نواز در ساخت بناهای همچون مساجد و خانه ها استفاده می کردند.

استفاده از کاشی لعابدار مقاومت و دوام ساخته مورد نظر را بالا می برد. کاشی لعابدار همانطور که از نام آن مشخص است دارای یک لایه نازک از لعاب است که در قسمت های مختلف بخصوص نما ساختمان به کار گرفته می شده است.

آشنایی با طرح های جدید کاشی سنتی

با گذشت سال های زیادی از زمان استفاده کاشی سنتی باز هم زیبایی و شگفتی های بیشماری دارد. در هر دوره تاریخی با توجه به فرهنگ و اعتقادات مردم، طرح های کاشی و نوع کاشی کاری نیز از آن الهام می گرفت.

بنابراین در دوران های مختلف طرح کاشی با دوره های قبل و بعد خود متفاوت است. در دورهای کاشی کاری معرق و طرح های آن بیشتر از دوران دیگر است.

کاشی های لاجوردی مینا کاری شده بیشتر زینت بخش مساجد و مقبره ها بوده است. کاشی هفت رنگ نیز یکی از طرح های دیگر است که با توجه به شرایط و فرهنگ مردم به وجود آمده است.

کم کم استفاده از کاشی با نقش های گل و بوته، اشکال هندسی و… طراحی شده است. نوع کاربرد کاشی سنتی نیز در نوع طرح آن بسیار تاثیر گذار است. از مکان های که می توان از کاشی استفاده کرد شامل خیاط، حوض، اشپزخانه، راه پله، مساجد و … را می توان نام برد.

کاشی به سبب رنگ و لعابی که دارد در دکوراسیون داخلی جایگاه خوبی پیدا کرده است و به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ باعث می شود که استفاده از آن در دکوراسیون به راحتی امکان پذیر باشد.

بهترین کاشی سنتی برای کف استخر

بهترین کاشی سنتی برای کف استخر

امروزه استفاده از استخر برای همه افراد به نوعی ورزش مفرح تبدیل شده است. اما آنچه بیش از گذشته استخر را مهم جلوه می دهد نوع کاشی است که در ساخت آن استفاده شده است.

برای استخر انواع کاشی طرح دار و سه بعدی یا مدل های متنوع وجود دارد. کاشی استخر به دسته های: مستطیلی، شطرنجی، ساده، سه بعدی، مینیاتوری و … تقسیم می شود. که هر کدام از اینها نیز دارای طرح های متفاوتی هستند.

کاشی ها در ابعاد مختلف تولید می شوند ولی بهتر است از سایز کوچک آن استفاده شود. چون احتمال سر خوردن افراد در استخر پایین می آید. کاشی های یه بعدی و مینیاتور دارای طرح های بسیار زیاد و در عین حال ظرافت بالایی دارند و درز کاشی در بین آنها مشخص نیست.

بیشترین استفاده کاشی شامل طرح های هندسی است. رنگ آبی بیشتر در استخرها کاربرد دارد که این امر به خاطر آرامشی است که به فرد القا می کند.

همانطور که گفته شد کاشی دارای انواع مختلفی است، که با توجه به کاربرد آن برای کف یا دیواره از کاشی های استفاده می شود که جذب آب نداشته باشند.

کاشی های معمولی جذب آب فراوان دارند به همین خاطر برای استخر مناسب نیستند. انتخاب مناسب کاشی استخر علاوه بر زیبایی، دوام و ماندگاری آن بسیار مهم است. وجود املاح معدنی در آب به مرور زمان باعث می شود لایه ای سفیدی روی کاشی ها رسوب کند.

پاک کردن این رسوبات کار سختی است. اما اگر کاشی مناسب انتخاب کنید می توان به راحتی از ایجاد رسوب جلوگیری شود.

اگر در هنگام کاشی کاری استخر از کاشی خوب استفاده نشود با تغییرات آب و هوایی (یخ زدگی) از روی سطح کار جدا می شود که موجب خسارت مالی فراوان می شود.

در هنگام خرید باید کاشی را مورد بررسی قرار داد. مقداری آب بر پست کاشی بریزید اگر آب جذب شد کاشی معمولی است ولی اگر قطرات آب روی سطح باقی ماند کاشی جاذب آب نیست و برای استخر مناسب است. همچنین از کاشی های که لعاب براق دارند استفاده کنید زیرا هیچ موادی روی آن رسوب نمی کند.

تفاوت کاشی لعاب دار و بدون لعاب چیست؟

کاشی، فراورده ای است سرامیکی که به علت پخته شدن در دمایی معین به حال نیمه شیشه ای در می آید، چنان که خاصیت جذب آب آن بسیار کم می شود و در برابر ساییدگی، فشار و ضربه مکانیکی، مقاومت لازم را پیدا می کند و می تواند تغییرات ناگهانی دما (20 تا 100 درجه سانتیگراد ) را به خوبی تحمل کند بدون آنکه هیچ گونه اثر ترک در بدنه یا لعاب آن ظاهر شود.

اگر یک سطح کاشی از لعاب معدنی پوشیده شده باشد، کاشی را لعابدار می نامند. کاشیها را از نظر مرغوبیت و نداشتن عیب و نقص به چند درجه تقسیم می کنند:

کاشی درجه یک: کاشیهایی هستند که کاملا سالم باشند و هیچ گونه نقصی در سطح لعابدار و کناره آنها وجود نداشته باشد.

کاشی های درجه دو: کاشی های هستند که دارای ایرادات جزیی مانند نداشتن لعاب کافی و یا پریدگی در کنار کاشی را می توان نام برد.

همانطور که می دانید تولید کنندگان دو نوع کاشی لعابدار و بدون لعاب را تولید می کنند و هر کس بسته به نوع نیاز خود محصول مورد نظر را تهیه می کند. در اینجا می خواهیم تفاوت کاشی لعابدار و بدون لعاب را برای شما توضیح دهیم.

بیشتر کاشی های که در بازار وجود دارد لعابدار است اما می توان باز هم کاشی بدون لعاب نیز پیدا کند. بیشتر افراد فکر می کنند کاشی دارای سطوح براق است لعابدار است، اما در حیطه تولید کاشی سطح براق روی کاشی نیست بلکه ماده‌ای است که روی کاشی ها را می پوشاند.

این ماده می تواند شیشه مایع می باشد. کاشی لعابدار می تواند سطح براق یا مات داشته باشد. پس کاشی مات به معنای نداشتن لعاب نیست.

کاشی ساخته شده از خاک رس برای پخت در کشورهای مخصوص قرار می گیرد و اگر بخواهد لعابدار شود قبل از قرار دادن در کوره انجام می شود.‌ اگر روی آن لعاب ندهند کاشی بدون لعاب یا مات می شود.

پس یکی از تفاوت های کاشی لعابدار و بدون لعاب نوع پوشش آن است. کاشی های بدون لعاب رنگ خود را از طریق مواد معدنی و رنگ های که به خاک رس افزوده می شود انجام می شود و بعد از پرس کردند کاشی طرح مورد نظر روی سطح کاشی افتد.

کاشی لعابدار قبل از فرآیند پخت در کشورهای مخصوص با یک لایه شیشه مایع یا لایه مینا پوشیده می شود. کاشی لعابدار دارای سطح لغزنده و ظریفی است، این نوع کاشی ضد خش بوده و به ندرت دارای لک می شود. کاشی لعابدار بیشتر در نمایی ساختمان ها و آشپزخانه ها و … به کار می رود.

فروش عمده کاشی لعابدار سنتی به قیمت استثنایی

فروش عمده کاشی لعابدار سنتی به قیمت استثنایی

استفاده از کاشی در هنر و معماری ایران زمین به زمان های گذشته بر می گردد. امروزه نیز با وجود گسترش ساختمان سازی و وجود سلیقه های مختلف موجب شده از میزان تقاضای زیادی برخودار شود.

فروش عمده کاشی لعابدار سنتی به قیمت استثنایی در تمامی مراکز توزیع این محصولات در حال انجام است. فروش عمده کاشی لعاب دار توسط تولید کنندگان این محصول انجام می پذیرد و همین امر باعث حذف واسطه ها می شود.

در خرید عمده به خاطر خرید محصول در تناژ بالا، قیمت محصول تا حد زیادی پایین می آید و این موجب می شود خریداران رغبت زیادی برای خرید اینگونه محصولات داشته باشند.

واسطه ها در این بین بیشترین میزان سود را می برند. در این نوع خرید هم به نفع خریداران و هم تولید کنندگان است. قیمت محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی صورت می پذیرد.

دوام و کیفیت کاشی لعابدار موجب شده که خریداران زیادی را به این سمت کشیده شود. کاشی های لعابدار در ایران به صورت گارگاه سنتی و صنعتی تولید می شود.

این کاشی ها دارای ابعاد و سایزهای متنوعی است و مشتریان می توانند بر حسب سلیقه خود محصول مورد نظر را خریداری نمایند.

بهترین فروشگاه کاشی لعابدار سنتی در یزد

کاشی لعابدار سنتی یزد یکی از محصولاتی است که به سبب داشتن نقوش اصیل ایرانی و رنگ های بی بدیل در بیشتر سازها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر فروشگاه کاشی لعابدار در یزد به وفور دیده می شود.

در کاشی لعابدار یزد از طرح های سنتی مانند: گل و بوته، خطوط اسلیمی و … استفاده شده است.

استفاده از کاشی لعابدار در بناهای تاریخی و مرمت آنها بکار گرفته می شود. این کاشی ها بیشتر در سر در ورودی و بیرونی بناهای تاریخی بکار گرفته می شود.

برای خرید از فروشگاه‌های کاشی لعابدار در یزد می توان به صورت حضوری و غیر حضوری محصول مورد نظر را سفارش دهید. در خرید حضوری با مراجعه به کارگاههای و دیدن نمونه ها محصول مورد نظر را سفارش دهید.

در خرید غیر حضوری با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین و مقایسه قیمت ها و طرح ها، محصول مورد نظر را در کمترین زمان در مکان مورد نظر دریافت نمایید.

فروش کاشی با کیفیت و مرغوبیت بالا توسط فروشگاه‌های مجاز امکان پذیر است. در موقع خرید می توان محصولات به صورت کلی و جزیی در اختیار خریداران قرار می گیرد. در خرید کلی به خاطر بالا رفتن میزان سفارش، قیمت مناسب تر و به صرفه اقتصادی است.

عواملی همچون : میزان عرضه و تقاضا، نوع خرید، میزان سفارش و … در قیمت نهایی محصول تاثیر بسزایی دارد. اگر محصول از میزان تقاضای زیادی برخودار باشد ولی عرضه آن کم باشد قیمت آن بالا می رود و به طبع با تقاضای کم و عرضه زیاد قیمت آن پایین می آید.

نوسانات قیمت ارز نیز در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. برای همین قیمت دقیقی برای کاشی لعابدار نمی توان بیان کرد.

بزرگترین شرکت تولید کاشی لعابدار سنتی درجه یک

بزرگترین شرکت تولید کاشی لعابدار سنتی درجه یک

شرکت های زیادی در حیطه تولید کاشی لعابدار درجه یک سنتی فعالیت دارند. کاشی یکی از محصولاتی است که مورد سلیقه بسیاری از افراد است و نه تنها در داخل ایران بلکه در خارج از ایران علاقمندان مخصوص به خود را دارد.

با وجود گسترش ساخت و سازها، تقاضا برای خرید کاشی سنتی بالا رفته است. تولید کنندگان و شرکت ها تلاش می کنند که محصولات با کیفیت و مرغوبیت را تولید کنند.

زیرا موفقیت و رسد در این راه نیازمند کیفیت بالایی محصولات است و اگر محصولی کیفیت خوبی نداشته باشد مطمئنا از این بازار بیرون رانده می شود.

در هنگام خرید باید در انتخاب خود نیز دقت کافی داشته باشید تا خرید خوبی را بتوانید انجام دهید. سطح بیرونی کاشی باید ضد آب و بدون خط و خش باشد.

قیمت محصولات نیز بسته به کیفیت آن تعیین می شود. تفاوت در قیمت ها در نوع کیفیت و ابعاد کاشی است اما باز هم مشتریان می توانند محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت خوب را خریداری نمایند.

کاشی لعابدار جزو کاشی های پر مصرف است، که در کارخانه مختلف و در شهرهای زیادی تولید می شود. در روش صنعتی کاشی های تولید شده دارای دقت بالا و درجه سختی بالایی هستند که این امر به خاطر تجهیزات پیشرفته است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما